Все частіше українські пенсіонери стикаються з ситуацією, коли банки списують кошти з їхніх рахунків без попереднього повідомлення. Так, житель Миколаєва виявив, що з його картки "Ощадбанку" зникло 3000 гривень, пише "На пенсії".

Гроші / фото: tr.tax.gov.ua

Пенсіонер звернувся до банку зі скаргою, зазначивши, що кошти були списані без попередження. У банку пояснили це комісією за неактивність рахунку. При цьому такі дії можливі лише тоді, коли відповідна умова чітко прописана в договорі.

"Якщо ви не підписували додаткових угод, але відкривали рахунок, між вами та банком автоматично діє публічний договір. Його умови затверджені банком і розміщені на офіційному сайті", - пояснили представники установи.

Популярні новини зараз

В школах запроваджують нові правила: що зміниться для учнів та вчителів

Будинки промерзнуть за півтора дня: хто виживе без опаленння, коли зима вдарить на повну

Працюючим пенсіонерам роз'яснили важливе правило: що заборонено законом

Перевірять кожного пенсіонера: можуть урізати надбавки до пенсій

Показати ще

Експерт Вікторія Гусакова зазначає, що в публічних договорах часто є пункт, який дозволяє банку стягувати щомісячну комісію за обслуговування неактивних рахунків. Неактивним вважається рахунок, по якому протягом певного періоду (зазвичай 6–12 місяців) відсутні рухи коштів.

Однак банк зобов’язаний заздалегідь повідомляти клієнта про такі списання - через SMS, лист або офіційне повідомлення. У разі відсутності такого повідомлення клієнт має право оскаржити дії банку.

"Зверніться до банку у письмовій формі та уточніть, чи передбачена комісія за неактивний рахунок. Якщо комісія є, співробітники банку повинні вказати, на підставі якого пункту договору вона була нарахована. Вимагайте детальну виписку з рахунку", - радить Вікторія Гусакова.

Ощадбанк. Фото: скрін youtube

Якщо відповідь банку вас не задовольнить, можна звернутися зі скаргою до Національного банку України:

  • адреса: 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9;
  • гаряча лінія: 0 (800) 505-240;
  • онлайн-скаргу можна подати через сайт НБУ в розділі "Звернення громадян".

Юристи також радять зберігати всі документи: копію заяви до банку, відповідь установи та виписку з рахунку - вони можуть стати доказами при подальшому розгляді скарги або судовому розгляді.