Право власності на нерухомість вимагає наявності законних підстав — чинних документів. Навіть відсутність одного важливого паперу або печатки може поставити під загрозу ваше право на житло.

Нотаріус Наталія Манойло пояснила, чому варто внести квартиру до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно і кому це потрібно зробити вже зараз.

Державний реєстр речових прав на нерухоме майно з 2013 року містить повну інформацію про всі речові права фізичних та юридичних осіб. Внесення вашої квартири до реєстру важливе з кількох причин:

Для власників житла, придбаного або зареєстрованого до 2013 року, варто перевірити, чи є штамп у правовстановлювальному документі або відповідне посвідчення від БТІ. Якщо немає — варто звернутися до органів БТІ або нотаріуса та отримати інформаційну довідку.

Закон не визначає точного терміну, протягом якого потрібно зареєструвати право власності. Однак внесення майна до реєстру під час воєнного стану є важливим, бо у випадку пошкодження житла при зверненні за допомогою у рамках програми «єВідновлення» потрібен витяг з реєстру.

Вартість реєстрації залежить від термінів оформлення:

  • 5 робочих днів — 300 грн;

  • 2 години — 13 420 грн.

Як дізнатися, чи внесена квартира до реєстру:

  • Для прав власності до 2013 року — через БТІ або нотаріуса;

  • Для прав після 2013 року — через державний онлайн-сервіс Міністерства юстиції, портал «Дія», ЦНАП або нотаріуса.

Нагадаємо, нові правила оренди житла: в Україні боротимуться з тіньовим ринком нерухомості - що готують

Як повідомляв портал Знай.ua, українці платитимуть більше за електроенергію: у кого і на скільки виростуть платіжки.

Також, комуналка стане непосильним тягарем: українців позбавили важливої пільги – кому приготувати гаманці