Українські водії міжміських автобусів дедалі частіше стикаються з несподіваними ситуаціями: під час рейсу їх можуть зупинити та забрати у військкомат.
Про це заявив ТСН нардеп Володимир Крейденко, сказавши, що це створює проблеми не лише для самих водіїв, а й для пасажирів, які залишаються без транспорту.


За словами Олексія Павленка, голови Асоціації перевізників Київської області, водії справді потрапляють під мобілізацію, але у регіоні намагаються робити це на кінцевих зупинках. Там представники ТЦК та Нацполіції перевіряють документи, і якщо людина не має відстрочки – вона може бути призвана.
Чому саме водіїв? Павленко пояснює просто: ЗСУ гостро потребує фахівців за кермом, а отримати броню на цивільній роботі не так просто.
Гороскоп на тиждень 24-30 березня для всіх знаків Зодіаку: перешкоди Овнів, "пожежа" Дів і успіх Водоліїв
Переведення годинників на літній час: українцям оголосили важливе уточнення
Відстрочка скасована: більше не захищений від мобілізації у 2025 році
ТЦК рахують дні: як готуються карати "прогульників" та ухилянтів
Хто страждає найбільше?
За словами Ігоря Житинського, голови Всеукраїнського об'єднання пасажирських перевезень, найскладніше доводиться тим, хто працює на внутрішніх маршрутах та перевозить пільгових пасажирів.
- Щоб отримати броню, водієві потрібна офіційна зарплата 20 000 грн, але перевізники таких грошей просто не мають – держава практично не компенсує пільгові перевезення.
- У регіонах з міжнародними маршрутами ситуація трохи краща, бо там квитки дорожчі, а пільговиків менші.
Особливо складна ситуація в Одеській області та на Закарпатті, де водіїв мобілізують на кордоні та на блокпостах.
Що буде після 1 квітня?
За прогнозами експертів, якщо вимоги щодо бронювання не переглянуть, багато водіїв просто звільняться і шукатимуть роботу з можливістю захисту від мобілізації.
За словами Житинського, лише 30-40% транспортних підприємств можуть забронювати водіїв. Наприклад, у Черкаській області таких лише 10%.
Якщо нічого не зміниться, після 1 квітня в деяких містах просто не буде кому виходити на маршрути.
А що у Києві?
У столиці ситуація не краща. Як розповів Ігор Моісеєнко, голова Асоціації перевізників Києва та області, на одному приватному маршруті за місяць мобілізували одразу чотирьох водіїв.
Основна проблема – жорсткі вимоги до бронювання. Щоб зберегти персонал, перевізники повинні платити зарплати, які просто не можуть собі дозволити.
Нагадаємо, ТЦК відточили навички – тепер "бусифікація" ухилянтів відбувається за лічені секунди
Раніше ми писали, воювати можна і без зубів? Хвороби рота, які не звільняють від мобілізації
Крім того, Знай.ua повідомляв, ТЦК жорстко розкритикували спроби суїциду під час мобілізації: ганебні вчинки ухилянтів