Все частіше українці скаржаться на випадки, коли банки обмежують доступ до соціальних виплат, попри законодавчі гарантії їхньої недоторканності.

Такі ситуації створюють справжні фінансові труднощі для родин, які розраховують на дитячі кошти, пенсії чи інші види допомоги. Про це повідомляє "Новини.LIVE".

Карта ПриватБанку. Фото: скрін youtube

За інформацією видання, блокування найчастіше відбувається тоді, коли державні виконавці надсилають банкам запити або документи, що містять помилки. Формально арешт на кошти не накладається, проте клієнт тимчасово втрачає можливість користуватися грошима. У результаті доводиться місяцями добиватися відновлення доступу через виконавчу службу, банківські відділення або навіть скарги до Нацбанку.

Прикладом є історія клієнтки "ПриватБанку", описана на порталі "Мінфін". За її словами, через "помилки у листах виконавця" банк заблокував рахунок із соціальними виплатами. Жінка надала довідку про цільове призначення коштів і всі необхідні документи, однак гроші так і не були розблоковані.

Популярні новини зараз

Відключення не за горами? Українців закликали заощаджувати електроенергію

Мобілізація набере обертів: кому загрожує втрата броні та відстрочки

ПФУ скоротив фінансування пенсій: що чекає на стареньких

Пенсіонерам заборонили одночасно отримувати зарплату та пенсію: кого стосується

Показати ще

Банкомат. Фото: скрін youtube

Вона нагадала, що згідно зі статтею 73 Закону "Про виконавче провадження", соціальні виплати не підлягають арешту. Крім того, постанова НБУ № 162 прямо зобов’язує банки після підтвердження призначення коштів надавати до них доступ. У даному випадку, за її словами, фінансова установа діяла всупереч нормам.

Постраждала вже звернулася до Національного банку з вимогою перевірити правомірність дій "ПриватБанку" та домогтися відновлення доступу до рахунку. Вона також очікує на офіційне пояснення від установи, чому кошти були заблоковані.

Соцвиплати, фото: Знай.uа

У соцмережах клієнти банків попереджають, що якщо вам заблокували соціальні виплати, це не завжди законно. У таких випадках необхідно одразу подавати письмовий запит у банк, вимагати офіційної відповіді, а при відмові — звертатися зі скаргою до НБУ.

Раніше портал Знай повідомляв, Нацбанк вводить нові правила карткових переказів: коли і що зміниться.

Також наш портал інформував, що робити при втраті банківської картки за кордоном: покроковий алгоритм дій.

Крім того, ми писали, шахрайські списання з карток: банки зобов'язали шукати винних.