Українцям, які одержують неякісні комунальні послуги, можуть перерахувати суми у квитанціях.
Право на перерахунок вартості послуг передбачено чинним законодавством, зокрема, Законом України "Про житлово-комунальні послуги" та постановою Кабміну №1145 від 27 грудня 2018 року.
Підставою для перерахунку можуть бути такі порушення:
- температура опалення або гарячої води нижча за норму;
- перебої у подачі послуг;
- порушення тиску води або графік вивезення сміття;
- відхилення від санітарних норм водопостачання;
- тривалі аварійні роботи, що зупинили постачання послуг.
Закон зобов'язує постачальників автоматично перерахувати протягом місяця після завершення розрахункового періоду, якщо якість послуги не відповідала стандартам.
У всіх областях України: ТЦК запровадили важливі нововведення для військовозобов'язаних
Перші у списках на мобілізацію: за ким у липні прийдуть ТЦК
Відстежує геолокації та збирає дані: у мережі розкрили нюанси програми "Резерв+"
"Критична" сума – 5000 гривень: банки встановлюють тотальний контроль за клієнтами
Якщо цього не сталося, споживач має право подати акт-претензію. У разі підтвердження факту неналежного обслуговування сума перерахунку може бути:
- зараховано як аванс на майбутні платежі;
- спрямована на погашення заборгованості.
Якщо йдеться про багатоквартирний будинок — перерахунок мають зробити всім мешканцям, які порушені порушенням. Але на теренах бойових дій чи тимчасової окупації такі механізми не застосовуються.
Раніше інформаційний портал Знай повідомляв, закон дає таке право: коли українці можуть частково не платити за комуналку.
Також наш портал інформував, право, про яке мало хто згадує: як оскаржити підвищення тарифів на комуналку.
Крім того, інформаційний портал Знай повідомляв, українцям роками вписували "повітря" у платіжки: експерт розкрив схему комунального дерибану на мільйони.