Українці, які не мають достатнього стажу для виходу на пенсію, можуть оформити допомогу від держави. Про це пише "На пенсії".

Станом на сьогодні українці можуть вийти на заслужений відпочинок із 60 років, однак це можливо лише за наявності необхідного страхового стажу - щонайменше 32 роки. Якщо стажу не вистачає, пенсійний вік підвищується: із 63 років - за наявності 22 років стажу, а з 65 років - за умови мінімум 15 років стажу.

ПФУ. Фото: скрін youtube

Якщо ж у 65 років особа не накопичила навіть 15 років страхового стажу, вона не отримує пенсію за віком, але може розраховувати на державну адресну допомогу - так звану соціальну пенсію. Як пояснив експерт з пенсійних питань Сергій Коробкін, такі норми діють у 2025 році, але з часом мінімальні вимоги до стажу планується підвищити.

"Якщо вам виповнилося 65 років і ви не маєте необхідного стажу, це зовсім не означає, що соціальна підтримка буде призначена автоматично. Її отримують не всі. Під час оцінки враховуються майновий стан і сукупні доходи сім’ї. Особа, яка претендує на таку допомогу, має довести, що вона дійсно малозабезпечена і фактично не має засобів для існування", - зазначив Коробкін.

Популярні новини зараз

Гороскоп на сьогодні, 7 червня: спокуси тельців, сварки терезів і плани водоліїв

Чоловікам після 50 приготуватися: кого мобілізують уже з червня

Перерахунок пенсій: у кого та на скільки зростуть виплати

ПриватБанк виплатить 5000 гривень: як отримати гроші на картку

Показати ще

За його словами, розмір такої допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для непрацездатних громадян і середнім доходом на одного члена сім’ї.

Людина з грошима в руках

Виплата здійснюється кожні шість місяців з урахуванням оновленої інформації про доходи. Однак вона не може перевищувати розмір прожиткового мінімуму для непрацездатних. У 2025 році ця сума становить 2361 гривню.

Для оформлення соціальної пенсії потрібно звернутися до органу соціального захисту населення за місцем проживання. Знадобляться такі документи:

  • паспорт громадянина України;
  • ІПН (реєстраційний номер облікової картки платника податків);
  • довідка про наявний страховий стаж (видається органом ПФУ);
  • декларація про доходи сім’ї за останні 6 місяців;
  • інформація про склад сім’ї заявника;
  • копія рішення про призначення опікуна (для недієздатних осіб).

Фахівці органу соцзахисту допоможуть заповнити заяву на отримання тимчасової соціальної допомоги. Розгляд поданих документів може тривати до 30 календарних днів.