Українська освіта переживає глибоку системну кризу, яка триває десятиліттями. Викладач фізики та астрономії Андрій Карбовничий з Українського державного університету науки та технологій у Дніпрі висловився про причини цієї кризи та намітив шляхи вирішення.

У своєму повідомленні він критикує безсистемність, бюрократію та вплив некомпетентних управлінців, які зводять нанівець освітній процес.

Карбоводчеський стверджує, що джерелом безсистемності є ті, хто зобов'язаний забезпечувати її. Ці «управлінці» часто не мають ні знань, ні практичних навичок, щоб ефективно реформувати освіту. Це парадокс, який давно перетворився на норму: компетентними керують некомпетентні.

Вчитель, яки втомився

"Тридцятирічна історія освітніх реформ демонструє, що бездарні чиновники не можуть створити системи, яка виховувала б мислячих, духовно розвинених особистостей", - зазначає Карбовничий.

Популярні новини зараз

Гороскоп на сьогодні 15 квітня: кому зірки принесуть гроші у вівторок, а комусь – проблеми

Студенти втратять право на відстрочку: новий законопроєкт позбавить багатьох лазівки

Перерахували пенсію, але отримаєте "заднім числом": чому виплати прийдуть із затримкою

Непридатних до служби можуть несподівано "вилікувати": українцям масово переписують діагнози

Показати ще

Автор звертає увагу на знецінення фундаментальних дисциплін, таких як фізика. За його словами, чиновники, які часто не знають основ цієї науки, не бачать її зв'язку з розвитком інтелектуального мислення. Це, у свою чергу, призводить до нерозуміння важливості фізики у формуванні творчого та логічного мислення, яке потрібне не лише вченим, а й юристам, економістам, робітникам та політикам.

Вчитель, уроки. Фото:вільні джерела

"Світ тримається не на нікчемності, а на тих, хто знає та вміє", - наголошує викладач.

Карбовод пропонує низку кроків, які можуть кардинально змінити ситуацію:

  • Треба чесно усвідомити, що проблема не лише у фінансуванні, а й у відсутності системності.
  • Програми мають створювати незалежні фахівці, а не люди із власними корисливими інтересами.
  • Скорочення штату «освітньої» бюрократії, яка за роки свого існування лише ускладнює процес.
  • Центральна роль вчителя та учня. Освітній процес повинен обертатися навколо цих двох ключових фігур, а решта – це обслуговуючий персонал.
  • Зміна підходів до середньої та вищої освіти. Не всі мають здобувати вищу освіту, особливо ті, хто не освоїв базові навички за роки навчання у школі.
  • Зарплата педагогів повинна відповідати їхній ключовій ролі в суспільстві.

Нагадаємо, що квітів України атакують у Telegram: здирники публікують фото дітей із образами, вимагаючи гроші за видалення

Раніше ми розповідали, що шкільна освіта в Україні "вбиває" дитячі таланти: чому українські школярі не здобувають знань

Також, останнє слово буде за батьками: МОН просить висловити думку про шкільну реформу