Українська освіта переживає глибоку системну кризу, яка триває десятиліттями. Викладач фізики та астрономії Андрій Карбовничий з Українського державного університету науки та технологій у Дніпрі висловився про причини цієї кризи та намітив шляхи вирішення.

У своєму повідомленні він критикує безсистемність, бюрократію та вплив некомпетентних управлінців, які зводять нанівець освітній процес.

Карбоводчеський стверджує, що джерелом безсистемності є ті, хто зобов'язаний забезпечувати її. Ці «управлінці» часто не мають ні знань, ні практичних навичок, щоб ефективно реформувати освіту. Це парадокс, який давно перетворився на норму: компетентними керують некомпетентні.

Вчитель, яки втомився

"Тридцятирічна історія освітніх реформ демонструє, що бездарні чиновники не можуть створити системи, яка виховувала б мислячих, духовно розвинених особистостей", - зазначає Карбовничий.

Популярні новини зараз

Після масової втечі абонентів, Київстар вирішив задобрити тарифами: що пропонують

Працюватимуть навіть ті, хто не може: нові правила для осіб з інвалідністю

Від 2 до 5 тисяч гривень на кожну дитину: українцям виплатять одноразову допомогу

Багато про це навіть не знали: українцям виплачують гроші на побутові потреби - як отримати

Показати ще

Автор звертає увагу на знецінення фундаментальних дисциплін, таких як фізика. За його словами, чиновники, які часто не знають основ цієї науки, не бачать її зв'язку з розвитком інтелектуального мислення. Це, у свою чергу, призводить до нерозуміння важливості фізики у формуванні творчого та логічного мислення, яке потрібне не лише вченим, а й юристам, економістам, робітникам та політикам.

Вчитель, уроки. Фото:вільні джерела

"Світ тримається не на нікчемності, а на тих, хто знає та вміє", - наголошує викладач.

Карбовод пропонує низку кроків, які можуть кардинально змінити ситуацію:

  • Треба чесно усвідомити, що проблема не лише у фінансуванні, а й у відсутності системності.
  • Програми мають створювати незалежні фахівці, а не люди із власними корисливими інтересами.
  • Скорочення штату «освітньої» бюрократії, яка за роки свого існування лише ускладнює процес.
  • Центральна роль вчителя та учня. Освітній процес повинен обертатися навколо цих двох ключових фігур, а решта – це обслуговуючий персонал.
  • Зміна підходів до середньої та вищої освіти. Не всі мають здобувати вищу освіту, особливо ті, хто не освоїв базові навички за роки навчання у школі.
  • Зарплата педагогів повинна відповідати їхній ключовій ролі в суспільстві.

Нагадаємо, що квітів України атакують у Telegram: здирники публікують фото дітей із образами, вимагаючи гроші за видалення

Раніше ми розповідали, що шкільна освіта в Україні "вбиває" дитячі таланти: чому українські школярі не здобувають знань

Також, останнє слово буде за батьками: МОН просить висловити думку про шкільну реформу