Ще восени експерти попереджали про можливі перебої з пальним після зупинки Кременчуцького НПЗ та проблем з імпортом. Сьогодні ці прогнози починають підтверджуватися.
Директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн розповів, що імпорт дизельного пального в Україні вже зменшився на 15% у жовтні, що становить понад 90 тисяч тонн порівняно з минулим роком. Частина АЗС вже визнає, що іноді паливо просто відсутнє.
Причини дефіциту декілька. Власне виробництво майже зупинене, річкова логістика ускладнена погодними умовами, а литовський НПЗ весь жовтень був на ремонті. Крім того, угорський НПЗ MOL тимчасово призупинив постачання в Україну після диверсії, а санкційний тиск у регіоні ускладнив ситуацію. Зокрема, завод "Газпрому" у Сербії зупинив виробництво, і тепер серби активно скуповують дизель у порту Констанца, де зазвичай постачалися обсяги для України.
Одночасно MOL зменшив постачання, викуповуючи сировину у польського "Орлену", який раніше був основним постачальником для нашої країни.
Більше не зможуть служити біля дому: кому змінять правила мобілізації
Українцям анулюють борги за комуналку: кому пробачать несплачені рахунки
Гороскоп на сьогодні 21 листопада: приплив енергії Близнюків, успіх у справах Левів та самоаналіз Стрільців
Додатковий платіж комуналку – українці знайдуть ще одну платіжку
Ціни на українських АЗС
Що стосується цін в Україні, вони вже почали реагувати. З жовтня дизель у ЄС подорожчав приблизно на 6 грн за літр. Оптові ціни в Україні зросли майже на стільки ж, хоча на АЗС підвищення поки що менше помітне.
Сергій Куюн повідомив, що середнє подорожчання на заправках склало трохи більше ніж 2 грн/л, але потенціал для зростання ще є – ціни можуть піднятися на 2-3 грн/л.
Раніше портал Знай повідомляв, водіям вивернуть кишені: як зміняться ціни на бензин та дизпаливо.
Також наш портал інформував, Нацбанк попередив про подорожчання палива: коли АЗС почнуть змінювати ціни.
Крім того, ми писали, водіям готувати гаманці: в Україні жорстко каратимуть за літню гуму взимку, нові штрафи шокують.