Нова хвиля російських атак на енергетичну інфраструктуру України може спричинити повну зупинку роботи метро, трамваїв і тролейбусів не лише в Києві, але й у багатьох регіонах країни.

Про реалістичність такого розвитку подій і його наслідки розповів В'ячеслав Скриль, інженер-енергетик та співзасновник громадської організації "Пасажири Києва", повідомляє ТСН.

Метро, ​​Київ, кадр з відео

Можливі сценарії транспортного колапсу

Робота електротранспорту залежить не лише від доступності електроенергії, а й від стану інфраструктури (на відміну від побутових споживачів). В'ячеслав Скриль назвав два ключові фактори, що можуть буквально паралізувати міський транспорт.

  • Пряме пошкодження тягових підстанцій і ліній електропередач під час обстрілів. Навіть якщо електроенергія генерується, доставити її до метро чи трамваїв стає неможливо.
  • Загальний дефіцит виробництва електроенергії, коли інфраструктура залишається неушкодженою, але її просто нічим живити.

Наразі для Києва характерний здебільшого перший сценарій. Енергетики усувають пошкодження за 1-3 дні, після чого транспорт повертається до роботи. Тягові підстанції столиці досі мають пріоритет у постачанні електрики, тому дефіцит генерації їх поки оминає. Однак ситуація може різко змінитися.

Популярні новини зараз

Українці, готуйтесь і не чекайте до ночі: коли точно вимкнуть світло і як не залишитися без зарядки та чаю

Додатковий платіж комуналку – українці знайдуть ще одну платіжку

В школах пропонують запровадити нові правила: за що суворо каратимуть

Пенсію можна законно збільшити: про який трюк не розповідають пенсіонерам

Показати ще

Якщо дефіцит електроенергії досягне критичного рівня, долю транспорту можуть вирішувати політики, а не інженери. На цьому етапі можна очікувати кардинальних кроків, таких як повна зупинка електротранспорту.

"Цілком можливо, що буде ухвалено політичне рішення про зупинку роботи електротранспорту, а ресурс наявної електроенергії вивільнять для населення або критичних підприємств", - наголосив В'ячеслав Скриль.

Пріоритет метрополітену

Київська влада вважає метро ключовим транспортним пріоритетом, закриваючи трамваї та тролейбуси при найменших проблемах, але тримаючи метро до останнього. Та чи правильний такий підхід?

Експерт ставить це під сумнів. Метро інтегроване в єдину міську інфраструктуру, і якщо пошкоджено поверхневі мережі, підземка теж зупиниться. Так сталося 23 листопада 2022 року під час повного блекауту в Україні.

Перші ознаки перевантажень вже очевидні. На станції "Політехнічний інститут" нещодавно сталося коротке відключення світла. Хоча це тимчасові інциденти, вони показують ризики для мережі.

Найгірший сценарій: після масованих атак енергосистема може вивести метро з ладу на 2-3 дні. Проте В'ячеслав Скриль вважає, що повне закриття транспорту недоцільне - за енергетичного дефіциту пасажиропотік і так зменшиться, і краще адаптувати роботу під реальні потреби.

Закриття всього електротранспорту поверне Київ у 1959 рік, коли метро ще не функціонувало. Автобуси не зможуть перекрити втрати: навіть за максимальної мобілізації техніки, нинішньої кількості транспорту недостатньо для заміни метро, що обслуговує мільйони пасажирів.

Енергетик зауважив, що електротранспорт споживає не так багато енергії, аби його повне відключення було економічно виправданим.

Київський метрополітен. Фото: скрін youtube

Раніше портал Знай писав про життя без графіків: в яких областях не вимикатимуть світло та чому.

Крім того, ми повідомляли, що заберуть майно за борги: коли будуть вилучати житло.

Також портал інформував про зимову тисячу за рахунок дітей та бідних: де насправді держава братиме гроші.