Україна залишається повністю залежною від імпортного пального, а отже будь-які коливання на світовому ринку миттєво відбиваються на вартості палива всередині країни.
Останні події на ринку нафти продемонстрували цю залежність особливо яскраво. Про це заявив директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн в ефірі "Громадського радіо".
Нещодавнє стрімке зростання світових цін на нафту з 65 до 75 доларів за барель, а подекуди й до 77 – спровокувало суттєве подорожчання оптових закупівель бензину та дизельного пального.
В Україні оптові ціни зросли майже на 20% із 42 до 51 гривні за літр. Роздрібний ринок відреагував зі значним, але не повним відставанням, ціни на АЗС зросли приблизно на 4 гривні за літр.
Київ під вогнем: масована атака росії залишила руїни, десятки поранених та паралізувала столицю
Українцям встановили обмеження: не вдасться перевезти через кордон
Штрафів від ТЦК стане значно більше: ухилянтів "задушать" грошима
ТЦК висунули нову вимогу: стосується водіїв – відмова не приймається
Утім, зараз фіксується стабілізація ситуації. Замість подальшого зростання йдеться про повернення цін до колишніх рівнів, хоч цей процес може затягтися. Рітейлери не встигли повністю перевести зростання закупівельної ціни на споживача, а частина пального ще реалізується за старими контрактами.
Сергій Куюн зазначає, що майбутня динаміка цін залежатиме від поведінки світового ринку нафти. Якщо вона знову подорожчає, новий виток зростання не забариться. І навпаки, у разі стабілізації глобального ринку, українці можуть побачити поступове здешевлення на заправках.
Раніше інформаційний портал Знай повідомляв, паливо з каверзою: як відвідування АЗС може обернутися штрафом або позбавленням прав.
Також наш портал інформував, не кожен зможе собі дозволити: українців попередили про глобальне подорожчання бензину.
Крім того, ми писали, цінові баталії на АЗС: як змінилася вартість бензину, дизеля та автогазу.