В Україні розгортається справжній тарифний скандал: майже 90% компаній, які надають житлово-комунальні послуги, викриті у порушеннях при формуванні та застосуванні тарифів.
За результатами перевірок, державні органи зобов'язали порушників повернути споживачам понад 1,1 мільйона гривень.
Про це повідомила Держпродспоживслужба, яка провела 98 позапланових перевірок від початку року. Порушення виявлено у 86 підприємств — це шокуючі 88% від загальної кількості. Найчастіше компанії маніпулювали тарифами на водопостачання та водовідведення.
Що вдалося виявити та зробити:
- накладено 42 штрафи на суму 1,59 млн грн;
- винесено 68 приписів на усунення порушень;
- 1,16 млн грн мають бути повернуті споживачам;
- оштрафовано 43 посадові особи на 87 тис. грн загалом.
“Захист прав споживачів – наш пріоритет. Ми оперативно реагуємо на необґрунтоване підвищення тарифів. Прозорість у цій сфері — не бонус, а право кожного українця,” – заявив заступник голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор.
Паспорт книжечку доведеться міняти? Українців із російською мовою у документі попередили
На українців чекає страшне літо: максимальна посуха у липні та серпні
Потрібно терміново змінити: у ПриватБанку звернулися до всіх клієнтів, які мають карту
"Попереду кривава осінь": командир ЗСУ порадив українцям готуватись до найгіршого
Фахівці закликають українців не мовчати. Якщо ви підозрюєте, що тарифи на комуналку встановлені некоректно — звертайтесь до Держпродспоживслужби. Це можна зробити онлайн на офіційному сайті.
До речі, масштабні перевірки у сфері ЖКГ відновилися лише у квітні 2024 року. З того часу служба вже перевірила 845 компаній. У 380 з них (це 45%) виявлені порушення — і ця статистика точно не додає довіри.
Нагадаємо, що гроші надсилатимуть на картку щомісяця: хто з 1 вересня отримуватиме 2000 гривень.
Раніше ми повідомляли, що тарифи на мобільний зв'язок в Україні зростуть у рази: підтягнуть до європейських.